Saturday, April 25, 2009

Man Utd lwn Tottenham

Hari biasa di Liga Perdana Inggeris. Man Utd lwn Tottenham. Kalau lihat pada kertas, perlawanan ini merupakan perlawanan yang mudah untuk Man Utd kerana melihat kepada prestasi Spurs pada musim ini, Spurs boleh dilihat sebagai satu mangsa yang menunggu untuk dibaham oleh pasukan Red Devils ini.

Tapi kita peminat MU tak boleh ambil mudah. Spurs musim ini walaupun tidak memberangsangkan seperti musim-musim lepas, masih mempunyai ramai pemain-pemain yang berkaliber. Nama-nama seperti Luca Modric, Geovanni, Roman Pavluchenko tidak boleh diambil mudah oleh MU.

Dalam perlawanan kali ini saya boleh jangkakan sedikit perubahan ke atas pasukan yang menang pada pertengahan minggu ini.

Kecederaan pada Neville dan O'shea memungkinkan kembalinya Wes Brown ke bek kanan setelah lama diketepikan kerana kecederaan. Wes Brown bermain pada perlawanan simpanan pertengahan minggu ini jadi diharapkan dia boleh bermain. Ketiadaan Wes Brown boleh saya simpulkan sebagai penyebab kepada kemerosotan prestasi pertahanan MU musim ini. Mentaliti sebagai pertahanan tengah yang dibawanya ke bek kanan antara penyebab ketidakbolosan MU di bahagian ini sepanjang musim lepas. Jadi harap WB bersedia untuk perlawanan kali ini.

Di bahagian tengah pula, saya jangkakan Carrick dan Fletcher akan mengambil tempat. Untuk bermain formasi 4231. 3 yang atas akan diisi oleh Ronaldo, Anderson dan Rooney. Prestasi Anderson semakin meningkat sepanjang bulan ini. Mungkin ada kata-kata dari SAF yang diambil olehnya untuk dijadikan pedoman. Baguslah tu. Kita tak mahu jadi seperti Nani yang seperti diketepikan SAF.

Dan satu penyerang itu mungkin oleh Berbatov atau Tevez. Tevez dah beri amaran yang dia mungkin akan meninggalkan MU jadi kita tunggu dan lihat sama ada dia akan bermain atau terus diketepikan sekali lagi. Mungkin ini adalah satu cara SAF untuk 'menghalau' pemain keluar dari MU. Sudah tentu dia tak nak dilihat sebagai jelas tidak menghargai pemain. Nanti tak ada pemain nak datang MU. Bijak juga. :0

Saya jangkakan 2-0 juga kali ini.

Adios!!

No comments:

Post a Comment