Thursday, April 16, 2009

Porto lwn Man Utd 0:1

Man Utd layak ke separuh akhir LJJE setelah menundukkan Porto 1-0 hasi jaringan cantik Cristiano Ronaldo pada minit ke 6. MU menang dengan agregat 3-2

Permainan malam tadi nampak peningkatannya berbanding minggu-minggu sebelum ini. Jentera pertahanan MU nampak kembali kepada prestasi asal mereka apabila Rio Ferdinand kembali setelah kecederaan betisnya. John O'shea pula boleh saya katakan berjaya meningkatkan prestasi berbanding perlawanan lalu. Di bahagian serangan pula Anderson mengambil tempat yang saya jangkakan akan diisi oleh Scholes. Ini sungguh tidak disangka dan ianya menampakkan kebijaksanaan SAF apabila Anderson cemerlang dalam perlawanan semalam. Tampak pemahaman Anderson dengan permainan Porto apabila berjaya mengekang bahagian tengah Porto dari membuat hantaran-hantaran kepada jentera penyerang mereka.

Gol dijaringkan oleh CR7 apabila dengan secara intuisinya merembat bola dari kawasan 40m dari luar kotak penalti. Sepakan padu yang tidak disangka penjaga gol itu meluru masuk ke penjuru gol dengan cantiknya.

Man Utd akan bertemu Arsenal dalam perlawanan separuh akhir setelah mereka menundukkan Villareal 3-0.

Cayalah MU.

No comments:

Post a Comment